2010. május 11., kedd

Fészkelődés Árkoson is

Az alábbi képeket kedves ismerőseink küldték Árkosról, itt is javában folyik a gólyafészek tatarozás és építgetés.

Érdekes eltolódások vannak az országban fészkelő gólyáink között is. Míg Sáromberkén már április közepe óta tojásain ül a gólya és a a napokban bármikor várható a fiókák kikelése, addig sok fészek még csak most szedődik rendbe és a tojások lerakása ezután történik.
Leginkább az a jellemző, hogy április második felében már teljes a fészekalj, de esetenként elhúzódhat a költés kezdete májusra vagy kivételesen akár júniusra is.

Köszönjük Gyöngyi néninek és Kálmán bácsinak a fotókat és az érdeklődést. :)

3 megjegyzés:

Tücsökfalvi Tücsök 2010. május 11. 17:59  

...fűztem Apát, szerezzünk egy oszlopot és veszek rá fészek"vázat" a gólyáknak...hátha lenne gólyafészek Tücsökfalván is... most nem vevő az ötletre...de ami késik nem múlik :)

Wyrusch 2010. május 13. 20:26  

Tényleg érdekes, hogy Árkoson még most fészkelődnek, máshol pedig már a fiókákat várjuk. (Én legalábbis a nagyhalászi gólyakamerán keresztül naponta figyelgetem, hogy van-e már a fészekben új jövevény. Eddig nincs.)

Wyrusch 2010. május 13. 20:38  

Ezt jól benéztem: most olvastam Webmadarász blogjában, hogy már három fióka kikelt. Én persze észre sem vettem, mert mindig pont ült rajtuk "valaki", amikor meglátogattam őket.

Related Posts with Thumbnails
free counters
Jelenleg

látogató olvassa a gyurgyalagokat

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP