2011. június 17., péntek

Nagy fakopáncs lakoma az Erzsébet parkban

Néhány alapos esőáztatta nap alatt ideálisan fellazult a talaj, hogy a madarak könnyebben juthassanak gilisztákhoz, rovarokhoz s egyéb csemegékhez. Aztán egy délelőtt hétágra napsütés fényeskedett, hogy e tevékenység közben alaposan megfigyelhessünk egy nagy fakopáncs tojót és fiókáját a sepsiszentgyörgyi Erzsébet parkban. Kis 'képregénnyé' gyúrva tálaljuk az eközben készült fotókat.

Anyuuuu, hol vagy? Éhes vagyok!

Türelem fiacskám, éppen friss gilisztára vadászok tenéked.
De te is jöhetsz próbálkozni.

Huh, sikeresen landoltam, de én inkább itt a fűben meghúzom magam, eléggé félelmetes ez a nagy tér.

Félni nem kell, de az óvatosság nem árt.

Mutatom, hogyan keresgélj.

Így ni, szépen csak finoman kopácsolva, nem is kíván ez teljes csőr-erőbevetést, mint a fakopáncsolás.

Ááá, túl fiatal vagyok én még ehhez,

inkább a kapaszkodást gyakorlom ezen a jó kis fatörzsön, ebben már haladó vagyok.

S profin rászállok majd a házhozszállított fincsi gilisztákra,

amiket anyu csak úgy töm belém, hogy szépen fejlődjek, igazi nagy fakopánccsá.

Nyammi, csuda finom falatokkal telt el a pocakom, alig-alig fér el a fatörzs mellett, szerencsém, hogy gyakorlott kapaszkodóvá edződtem, így erős karmaimmal, ebben a pozícióban is bírom tartani magam.

3 megjegyzés:

Névtelen,  2011. június 18. 1:20  

Nagyon jó sorozat!

csipike

3Gracia 2011. június 19. 19:22  

Sziasztok!

10 pontos csodás képek, nagyon ott lettem volna én is. Mindig is az egyik kedvenc pillanataim voltak az etetést nézni.
Péter

Gyurgyalagok 2011. június 25. 15:46  

csipike, 3Gracia: köszi, fakopáncsék kínálták magukat erre a sorozatra :)

Related Posts with Thumbnails
free counters
Jelenleg

látogató olvassa a gyurgyalagokat

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP