2010. február 17., szerda

Környezetbarát postaláda

A szórólapok, reklámújságok megjelenése óta azon tűnődöm, 'mennyi kidobott pénz és elhasznált fölösleges papírmennyiség'; tudom a reklámszakemberek véleménye nem ez. Mégis a nem kívánt reklámanyagok megtöltik a postaládát, tömbházak bejáratát, felvonók aknáját . . . A nem kívánt reklámanyagok ellen megoldást jelenthet a Környezetbarát postaláda matricák megjelenése.

A Zöld SzékelyFöld Egyesület 2008-ban indította el a Környezetbarát postaláda programját. 2010-ben már két feliratú matricát nyomtattak, azzal a céllal, hogy a nyugati országokhoz hasonlóan nálunk is kialakuljon a reklámanyagokhoz való viszonyulás.


Székelyföld több településén lehet ilyen matricákat igényelni, ITT megtekinthetők a helyszínek. Sepsiszentgyörgyön a Bod Péter Megyei Könyvtár különböző részlegein már hónapok óta megjelentek a matricák és nagy is az érdeklődés irántuk.

A napokban én is beszereztem könyvtárunkból a Nem kérünk reklámújságot, szórólapot! matricát és ki is helyeztem a postaládánkra.



Első kérdés, ami felmerült, hogy vajon a reklámújságot kihordók figyelembe fogják-e venni az én óhajom. És láss csodát, másnap munkából hazamenet meglepetésemre csak a mi postaládánkban nem volt szórólap!

De nem ilyen zökkenőmentes az átállás, mert ma hallottam, hogy fordított helyzet is van, pont a Nem kérünk reklámújságot, szórólapot! matricás postaládába került csak szórólap :-)

5 megjegyzés:

Ati,  2010. február 17. 20:07  

Meg kell próbálni, sokat nem veszíthetünk ... minden kis dolgért, ami a természet, a környezet javát szólgálhatja tennünk kell ... ne sajnáljuk érte az időt, majd utódaink lehet hogy megköszönik. Köszönjük a felhívást! :)

Monika 2010. február 18. 0:32  

Ez nekem olyan nehéz kérdés és téma....Egyfelől szörnyűnek tartom ezt a pazarlást,hogy ilyen mennyiségű papír pocsékba megy. Tudom van aki elolvassa az akciókat ezekből,én már régóta nem.Egyszerűen nincsen sem időm,sem erőm rá.
Viszont: emlékszem rá,hogy kb. 10 évvel ezelőtt az egyik fiam ezzel keresett kis pénzt magának.És látom,hogy nagyon sokaknak ez a kereseti lehetőségük.
Egyébként nem könnyű munka,mert meg kell kűzdeni a kutyákkal,akik majd leharapják a postaláda felé nyúló kezet,ráadásul rendesen kell csinálniuk,Ellenőrzik őket.
Szóval én egyedül őket sajnálom.....

Andi,  2010. február 18. 6:30  

Mammka, ezzel en is pont igy vagyok...

A nyakék 2010. május 11. 14:39  

Nálunk is van hasonló, de áll mögötte terjesztő cég is.. szorolaponline.hu

A nyakék 2010. május 14. 10:39  

A szórólap online itthon működik, hasonló matricát kap a lakó, a regisztráció után ingyen, és nem ezzel lemond a papíralapú kiadványokról...

http://www.youtube.com/watch?v=XNGbxQ0na5I

Related Posts with Thumbnails
free counters
Jelenleg

látogató olvassa a gyurgyalagokat

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP